Sidor

söndag 9 maj 2010

Peppning

Hej! Ibland kan en peppning behövas, antingen för sin egen skull eller för någon annans. Hur den ska vara är nog omöjligt att säga men det som upplevs som bra är bra, det som inte ger någon effekt alls är bara att kasta bort. Men jag tror att det kan vara bra att komma på en eller flera metoder som kan fungera för en ökad inre styrka till kommande kraftansträngningar. När det gäller idrott är det vanligt med mental träning både för individen och för laget men varför ska det vara enbart för de sammanhangen?

Som förälder tänker jag ibland på vad jag önskar mina barn när det gäller vad som kan vara positivt för kropp och knopp men jag tänker inte alltid så om mig själv. Och då kan det vara bra att tänka att det man önskar andra för att man tycker om dem ofantligt mycket även kan vara bra för en själv. Vad vill du någon du tycker om och varför? Vad vill du för dig själv? Att vara stark på många sätt och vis, det är bra både för en själv och för sin omgivning. Och lite humor skadar ju inte, det påverkar kroppen på ett positivt sätt och även dem som får se vad man förmedlar. Ett leende betyder mycket för en själv och för dem man möter.
Det är bättre med ett inre och yttre :) än :(

Länktips

Peppning med ditt namn, utbildning-co.se
Det är möjligt att skicka peppningen till någon annan, till exempel till dig, utbildning-co.se.

Mental träning: Peppning, SVT-Toppform

Vad säger du om detta inlägg och länkarna? Vilka framgångsrika metoder används för att nå framgång i sportens värld och vad kan de förmedla? Vilka råd ger vi barn och unga och vilka råd ger vi oss själva?
Ha en skön avslutning på veckan, i morgon börjar en ny!

3 kommentarer:

  1. Hej Fredrik!
    Minns jag rätt att det är du själv som tillverkat den där lilla peppningsgrejen som du så generöst delat med dig av i detta inlägg. Du gjorde den för elevena i skolan så att de skulle känna sig glada och utvalda. Visst var det så? Berätta gärna om dina erfarenheter då eleverna använde sig av denna speciella peppning!

    SvaraRadera
  2. Hej Kersti!
    Nej, peppningsgrejen är jag inte delaktig i att ha tillverkat.

    Kanske tänker du på det jag utvecklat i en datorutbildning för barn på nätet och guldstjärnor?
    Jag gjorde även en variant i PowerPoint med musik och effekter.

    SvaraRadera
  3. Det var en härlig peppning! Mera sådant behövs :)

    SvaraRadera

Tack för att du vill bidra till bloggen med en kommentar!
Dialoghälsningar
Fredrik
www.feelrichtoday.se