Sidor

onsdag 28 juli 2010

Lagarbete

Hej! Igår städade jag och sönerna Daniel och Jonathan vår lägenhet i Hökarängen. Och det gick undan eftersom vi var en trio med ett gemensamt mål även om det blev en uppdelning i tre likvärdiga delar som togs om hand samtidigt. Ibland kan jag känna att det går åt mer energi att tänka på städning som ibland skjuts upp än själva handlingen att städa. Och när det väl är gjort är behovet av att städa borta och även hemmet som en tillfällig städarbetsplats.

Idag var det dags att tvätta kläder. Daniel var inte hemma så arbetslaget bestod av mig och Jonathan så trion blev en duo just denna gång. Och att tvätta är inte alltid det roligaste men desto roligare var avstickaren för att spela biljard då maskinerna skötte tvättandet och torkandet. Vi hann med två spelomgångar innan vi gick tillbaka till tvättstugan och som jag börjat vänja mig vid den senaste tiden när det gäller spel blev förlusten min. Men kul var det! Nästa gång ska jag vinna, eller nästa eller nästa eller... Någon gång så!
Vad säger du? Gillar du något lagarbete trots att själva arbetsuppgiften inte är den roligaste? Vad betyder laget för arbetsglädjen?

1 kommentar:

  1. Ja, så brukar jag göra med mina barn också, men de är ännu så små. Killen får t ex duka fram bestick och tjejen duka av allt. Min man och jag försöker lära dem att plocka undan leksaker i sina rum. De har fått in vanan nu utan att klaga och så småningom ska de få ytterligare uppgifter. Precis som hos dig så kan vi ta en liten belöning efteråt, kanske en liten sago- eller ritstund.

    SvaraRadera

Tack för att du vill bidra till bloggen med en kommentar!
Dialoghälsningar
Fredrik
www.feelrichtoday.se