Sidor

torsdag 19 april 2012

Diskutera Coelhos Alkemisten

Hej! Något jag försöker är att göra varje morgon till ett njutningstillfälle, det vill säga en bra start av den nya dagen. Idag innebar det en lässtund vid frukosten där jag återigen blev fascinerad över Coelhos sätt att berätta en historia. Nu har jag passerat sista sidan av Alkemisten men boken är inte avslutad för det, den finns i mitt medvetande och kommer att göra sig påmind ibland. Jag tycker att boken är lättläst med ett rikt och ofta vackert innehåll i varje mening. Filosofi, poesi, mening, helhet, tillit och kärlek i ett. Min reflektion just nu är: Lyssna på hjärtat och magkänslan, finn livsvägen och var inte rädd att förlora allt för att vinna mer. En skatt av guld kan bestå av mycket mer än ädel metall.
På Wikipedia nämns detta om Alkemisten: http://sv.wikipedia.org/wiki/Alkemisten
Om du har läst Coelhos Alkemisten vill jag gärna diskutera den i detta blogginlägg via kommentarer. Vad sägs?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill bidra till bloggen med en kommentar!
Dialoghälsningar
Fredrik
www.feelrichtoday.se