Sidor

fredag 8 juni 2012

Naturligt och nyttigt mys

Jordgubbar som torsdagsmys
Hej! Idag tror jag många tänker på fredagsmyset. Igår kväll hade jag mys genom att njuta av en liter jordgubbar till kvällsmat. Så gott och så mycket bra i rika och naturliga bär! Jag funderar på den påverkan om vad som tillhör mys till fika och mat. I reklam framhävs ofta att man är värd det bearbetade och nästan garanterat onyttiga. Och ju mer skräp man äter desto större är risken att man äter än mer. Det onyttiga som jag njuter av ibland ska jag fortsätta att äta men i mindre mängd och inte lika ofta. Vilka program påverkade av reklam styr i sinnet och kan behöva förändras eller avinstalleras? Vilka företag lever på och arbetar för en ohälsosam livsstil? Vad blir kostnaden för en själv och samhället?

Här är ett inlägg jag skrev för ett par år sedan som också handlar om påverkan via reklam:
http://feelrichtoday.blogspot.se/2010/02/att-fa-sjalv-bestamma-om-sin-egen-lycka.html
Ha en skön fredag
Fredrik

2 kommentarer:

  1. :) Verkligen! Och det blev även bär till fredagsmyset igår och lördagsmyset idag.

    SvaraRadera

Tack för att du vill bidra till bloggen med en kommentar!
Dialoghälsningar
Fredrik
www.feelrichtoday.se