Sidor

måndag 6 augusti 2012

Bli rik genom att ge

Hej! En fundering är hur mycket som binds i det obehövda. Det som är onödigt för mig kan bli nödvändigt för någon annan och ett avstånd från köp, samla och släng till soptippen. I helgen var det dags att rensa ut kläder och det blev mer än jag trodde. Jag var tuff mot mig själv. Det som inte använts på några år skulle troligtvis inte användas den närmaste tiden, i alla fall inte av mig. Nära där jag bor finns en klädcontainer och där matade jag in det mjuka från mig och mina söner. När man ska ge bort något kan det vara bra att kolla upp att den man ger till är seriös, att man berikar dem man vill berika. Kläderna gav jag till dessa två organisationer: Erikshjalpen och Läkarmissionen som båda kontrolleras av Svensk insamlingskontroll.

Ett exempel på vad man kan undvika om man vill ge bort något: Kläddonationer går inte till välgörenhet, Sveriges Radio

Här är ett inlägg om röj som jag skrev för några dagar sedan:
http://feelrichtoday.blogspot.se/2012/08/ur-kaos-kommer-ordning.html

Fler möjligheter att bli rik genom att skänka:
http://feelrichtoday.blogspot.se/2011/11/skank-och-bli-miljonar.html

Om man bara skulle ha kvar det nödvändigaste, vad skulle behållas? Hur mycket har hamstrats i bostad och förråd, sådant som någon annan aktivt kan använda?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill bidra till bloggen med en kommentar!
Dialoghälsningar
Fredrik
www.feelrichtoday.se