Sidor

fredag 24 maj 2013

Solrikedom och elrådgivning för miljö och plånbok

Hej! Jag läste nyss en artikel om möjligheten med solceller på hus. Nu har jag inget sådant eftersom jag hyr en lägenhet men jag gillar sättet tekniken används på. Du kan i förväg göra en prognos om effekten av solceller på just ditt hus genom kartor på nätet. Här finns information:
Kolla potentialen för solceller på ditt tak, Veckans affärer 2013-05-24.

Något annat jag också blev glad för var besöket av en elrådgivare i min lägenhet för några dagar sedan. Den rådgivning jag fick på grund av projektet Hållbara Hökarängen kommer absolut leda till reducerad förbrukning av el genom enkla åtgärder. Ny energisnål kyl och fys, ledlampor som håller i 30 år! och grenkontakter med fjärrkontroll som innebär att apparater med standbylägen och transformatorer kan stängas av med ett enkelt knapptryck.

Teknik + miljö kan innebära att det finns mer livsrikedom än fattigdom i framtiden. Vad görs för att inte lämna för mycket negativt miljöpåverkande till någon som just nu inte finns? Vad leder livsstilen till som någon annan får betala? Vad kostar bekvämlighet?

Fler miljövänliga inlägg, feelrichtoday.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill bidra till bloggen med en kommentar!
Dialoghälsningar
Fredrik
www.feelrichtoday.se