Sidor

onsdag 29 januari 2014

Utvecklas på resan

Hej! Jag läste nyss en intressant artikel som handlar om att ta vara på möjligheter under resor:
www.mindtools.com/pages/article/better-commute.htm. Jag jobbar ofta under resor, till exempel med förberedelser till mina kurser och föreläsningar som nämns på min hemsida www.eduflex.se. Det jag saknar i lokaltrafiken är ett annat tänk som handlar om att ge möjligheter till dem som åker, något som handlar om mer än att ta sig från en plats till en annan. Trådlöst internet, bibliotek, toalett, arbetsbord, el och usbuttag, fika & käk och inte minst en miljö med färgsättning och inredning som mindre påminner om ett sjukhus och mer om ett trivsamt fik. Om fördelar finns i lokaltrafiken innebär det kanske också att fler ställer bilen vilket alla vinner på. I storstäderna finns många som pendlar lång tid i utrymmen som kanske var tänkta att vara under kortare tid. Linjer byggs ut i takt med att storstäderna växer, pendlingsresor i storstäder med många stopp och riktningar kan ibland ta längre tid än resor utanför storstäderna. Handlar det inte om förutom transportmöjligheten även att öka förutsättningarna för dem som åker? Vad säger du?

För några år sedan skrev jag detta om pendlande till och från jobb:
http://feelrichtoday.blogspot.se/2010/09/pa-vag-till-och-fran.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill bidra till bloggen med en kommentar!
Dialoghälsningar
Fredrik
www.feelrichtoday.se