Sidor

torsdag 7 april 2011

Kasta eller inte, det är frågan

Hej! Jag mötte en hund för ett par dagar sedan som stolt visade upp en pinne. Jag blev sugen att få kasta iväg pinnen men det gick absolut inte, den satt fast som i ett skruvstäd mellan hundens tänder. Pinnen var något mer än bara en pinne, den var viktig och betydde mycket!
En fundering jag har är vilka egna "pinnar" som krampaktigt hålls fast i och påverkar framtiden? Vilka ska slängas och vilka ska återtas? Vilka val görs av vana, magkänsla, rädsla eller logik? Vad är värt att springa för? Ses fler "pinnar" då en del har kastats?
Voff!

3 kommentarer:

  1. Vov!!

    Vad är det du säger om mig? Att jag krampaktigt håller fast pinnen? Ser du inte vad duktig jag är? Jag är trofast och klok. Min husse har just lärt mig hur jag ska fånga skatter åt honom. Ser du inte att det är en specialpinne som han har gjort åt mig och jag lyder bara honom. Grr.
    Varför försökte du inte uppskatta och berömma mig ordentligt? Dä kanske du till slut fått låna pinnen av mig.
    Vov från

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt foto och ypperlig text!
    Ja, du kan verkligen skriva, du! Grattis!

    SvaraRadera
  3. :) Ja, det kan behövas något för pinnar att lossna.
    Tack för de uppmuntrande orden!
    Ha en skön påskdag!

    SvaraRadera

Tack för att du vill bidra till bloggen med en kommentar!
Dialoghälsningar
Fredrik
www.feelrichtoday.se