Sidor

lördag 19 november 2011

Skänk och bli miljönär

Hej! Idag gick jag igenom mitt proppfulla källarförråd och en hel del skänkte jag till Möjligheternas Hus i Skarpnäck. När jag var där passade jag på att köpa ett dussin tallrikar med julmotiv som någon annan hade bidragit med. Vilket miljövänligt kretslopp som dessutom skapar arbeten för flera personer!
Vill du få mer utrymme i bostad och förråd finns till exempel dessa verksamheter som även kan hämta hemma hos dig om du vill:

Förutom den positiva känslan av att kunna ge sådant som kan vara till nytta för någon annan kan man även känna sig som en miljönär!

4 kommentarer:

  1. -Jo, det är verkligen inne just nu med second-hand! Riktig trängsel i burtikerna. Själv brukar jag gå på Myrorna, Stadsmissionen och Emmaus. Min favorit är Emmaus vid Götgatsbacken. Dit går jag med prylar jag tröttnat på och där fyndar jag ibland. Jag letar efter 40-tals kinesisk teservis, ett nosalgiskt minne från min barndom. Vi barn slog sönder detta spröda porslin och nu har det sedan några år kommit ut på marknaden via sterbhus. Kul!

    SvaraRadera
  2. Jag var här om dagen på en utförsäljning av tusentals kläder som använts vid filmimspelningar. De var från 60-talet och framåt och i alla storlekar. Själv fann jag en jättefin jacka till mig själv och gammaldags klänning till dottern. Pengarna från hela försäljningen gick till Stadsmissionen. Det tycker jag var beundransvärt!

    SvaraRadera
  3. Ja visst känns det bra när man rensat och gett bort till välgörande ändamål

    SvaraRadera
  4. Hej! En bonus är även mindre att hålla reda på hemma. Ha en riktigt skön fredag!

    SvaraRadera

Tack för att du vill bidra till bloggen med en kommentar!
Dialoghälsningar
Fredrik
www.feelrichtoday.se