Sidor

torsdag 26 april 2012

Generös putthjälp

Hej! Jag har en äldre bil som inte funkar så bra. Idag behövde jag flytta den med handkraft för att inte vara i vägen och även riskera att få parkeringsböter. För en stund sedan stod jag vid bilen och funderade på vad jag skulle göra då jag inte kunde få tillräckligt mycket kraft för att kunna putta bilen själv till en angränsande gata med parkeringsplats. Men en hjälte kom körande och tydligen kunde jag uppfatta det eftersom min hand började vinka. Mannen som jag tyvärr glömde fråga namnet på (om du läser detta skriv jag gärna ditt namn i en kommentar till detta inlägg) stannade och hjälpte mig att putta bilen som väger ungefär 1500 kilo till en lämplig viloplats där det är tillåtet att parkera. STORT tack för hjälpen! Hoppas jag får möjligheten att hjälpa dig eller någon annan när det behövs!

Bilen, som är besiktigad och skattad, ska jag kanske skrota även om den kan hålla några år till med lite reparationer. Några har velat köpa den men då innebär det att bilen kan vara i trafik och smutsa ner miljön ytterligare. En gåva till miljön kan vara att låta den transformeras till nya bilar som är avsevärt bättre ur miljösynpunkt.

Här nämner jag lite mer om transportmedel:
http://feelrichtoday.blogspot.se/2010/09/pa-vag-till-och-fran.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill bidra till bloggen med en kommentar!
Dialoghälsningar
Fredrik
www.feelrichtoday.se