Sidor

onsdag 1 augusti 2012

Te, popcorn och Daniel Ek

Hej! Igår avslutade jag kvällen med att lyssna på Daniel Ek, grundare och VD på Spotify, till te och popcorn. Radiolyssnade kan vara ett avkopplande och berikande sätt att ta del av andra personers upplevelser och erfarenheter. Några av mina reflektioner av vad Daniel sa är hur viktigt det är att skolan innebär en kreativ miljö med stor frihet, att det finns en tro på möjligheter där traditionsmönster kan brytas och att framgång innebär väldigt hårt arbete. När jag tänker på Spotify tänker jag wow! Vilken mödosam frihetskamp några få personer drivit för att öka njutningsmöjligheter för miljontals öron. Här finns det radioinslag som jag lyssnade till: Sommar i P1 med Daniel Ek

Något som jag upplever som en stor rikedom är söndagsmiddagarna med mina söner. Ibland ser vi på film till middagarna men radio kan vara ett bra alternativ. I min studiecirkelblogg finns ett inlägg om årets sommarpratare och ögonmöjligheter via teve samt mer information om Spotify. Ytterliggare information om musiktjänsten finns på Wikipedia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill bidra till bloggen med en kommentar!
Dialoghälsningar
Fredrik
www.feelrichtoday.se