Sidor

fredag 3 augusti 2012

Ur kaos kommer ordning

Hej! Sommartid innebär för mig mycket ledighet och stor flexibilitet i det som gäller jobb. En skön tid men som även brukar innehålla en del måsten som kan vara viktiga att vara färdiga med innan min intensiva jobbperiod börjar igen i slutet av augusti. Ett stort sådant måste är röj bland papper och prylar vilket jag hållit på med den senaste tiden. Metoden jag använder är något som jag ibland upplever som ett skapande av kaos men ger jag inte upp innan jag är färdig blir det ordning, lättnadskänsla och frigörande av energi. Jag tror att det påminner om vad man kan gå igenom när man byter bostad. Förvaringsutrymmen och rum töms och städas, ifrågasättande av vad som finns i bostaden och varför, ge bort, sälja och kasta. Trist och krävande men jag tror att det är viktigt för att det inte ska bli sen, sen, sen utan nu sjutton! Jag tror att ett uppskjutande av sådant man vill göra eller känner att man måste göra binder framtidens frihet. Med färre inteckningar av gårdagens göranden finns större utrymme för möjligheter. Vad säger du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill bidra till bloggen med en kommentar!
Dialoghälsningar
Fredrik
www.feelrichtoday.se