Sidor

måndag 15 februari 2010

Visa hjärtat varje dag

Hej! Igår var det Alla hjärtans dag, en dag som kan påminna om mycket som är viktigt i nuet. Egentligen tror jag att alla dagar bör vara hjärtedagar då kärlek kan ges och ta emot på olika sätt. Det kan till exempel vara kärlek till en kvinna eller man, barn, syskon, föräldrar och vänner. Kärlek på olika sätt och till olika personer. Att bry sig om och känna sig omtyckt blir till en styrka som är starkare än starkast. Och att göra ett hjärta i snön till en nyfunnen kärlek kan visa hur rött och varmt hjärtat är trots att det blir vitt i snön. Det är en stor förmån att kunna älska och tycka om och det verkar som förmågan ökar ju mer den används. Känslor ska visas, det stärker både den som visar dem och den som får känna av dem. Finns det för stor rädsla att visa kärlek och i så fall varför? Skulle egentligen någon misstycka att få känna av kärlek och omtanke?

Det var lite måndagsfunderingar men vad säger du om dem? Vad tänker du på när det gäller Alla hjärtans dag? Hur firade du gårdagen, vad gav du och vad fick du?

Och jag läste i några av kommentarerna att jag skulle avslöja lite mer om mig själv. Så detta är ett exempel på text i ett mejl som jag skickade igår till mina båda söner innan de vaknade från sin låååånga sovmorgon:
Grattis på Alla hjärtans dag: Hej älskade son! En stor del av denna dag tänker jag på dig. Hälsningar Pappa
Och jag skickade fler mejl men de tänker jag inte nämna nu.
Ha en suverän dag! Jag hoppas du har lust att kommentera i bloggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill bidra till bloggen med en kommentar!
Dialoghälsningar
Fredrik
www.feelrichtoday.se