Sidor

söndag 11 april 2010

Choglad

Hej! Choklad är något jag äter varje dag. Förr var det i större mängd än i dag men då, trots mängden, var njutningen inte lika stor som nu. Den choklad jag föredrar idag är den som har hög kakaohalt som inte är så söt. Jag blir nöjd med en liten bit och det handlar oftast om ungefär tio gram per dag. För några dagar sedan fick jag väldigt njutningsfylld choklad av en vän och den kommer säkert räcka i flera dagar till. Och det är framförallt eftersmaken som jag är ute efter, den är mitt sätt att urskilja vad som är bra choklad för mig eller inte. Att ha någonting kvar utan att det finns kvar som produkt, det är väl bland det bästa som är? Borta men ändå kvar! Fantastiskt att det kan bli så!
Foto: Fredrik Pedersen-Dambo

Och den goda och njutningsfyllda kakaofyllda biten som jag intar varje dag tänker jag på som choglad för den påverkan som sker men jag vill också att det dagliga intaget ska ske till kaffe.
Har du ett favoritlivsmedel, som verkligen kan vara ett medel för en del av det njutningsfyllda livet som du vill ha varje dag? Och blir du sugen att sjunga så... :)
www.feelrichtoday.blogspot.com/2010/04/chokladsang.html

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Choklad är inte min grej, men jag är "nötoman", dvs nötätare. Nötter av alla de slag, men helst mandlar och valnötter. Till kaffet kan jag ta en handfull samt russin. Det smakar mums!

    SvaraRadera
  2. Njutningen blir ju inte heller sämre av att choklad är ett riktigt afrodisiakum!!

    SvaraRadera
  3. Choklad, afrodisiaskum och nötter! Hrpp! Tacka vet jag mina fallosliknande havannacigarrer som jag avnjuter vid festliga tillfällen!
    Rekommenderas till Fredrik och Anonym! Hrpp!!!

    SvaraRadera

Tack för att du vill bidra till bloggen med en kommentar!
Dialoghälsningar
Fredrik
www.feelrichtoday.se