Sidor

onsdag 21 april 2010

Må som en kung och drottning

Hej! Att må bra det är väldigt viktigt och gör man inte det gäller det att försöka påverka så att det blir en positiv förändring. Och det är inte bara bra för en själv utan också för dem man träffar och umgås med. Ibland händer det att jag möter dem som inte verkar må så bra och ibland dem som verkar vara på topp. För mig själv varierar det lite grann men oftast mår jag väldigt bra, speciellt då jag väljer bort det som är oviktigt och fokuserar på det som spelar roll. Men att det varierar både när det gäller tidpunkt och var, det hör till livet.

Uttrycket "Må som en kung" kan låta positivt men visst är det väl så att även en kung har sina toppar och dalar samt en hel del varianter däremellan? Men om det ska tolkas att det är enbart positivt att må som en kung borde det även gälla att må som en drottning!

När mår du som en kung och drottning? Vilka stunder har du upplevt som dina bästa? Jag har inte svaret när det gäller mig själv men tror att det kan vara bra att fundera om det och inte minst på grund av att kunna se vad som ska väljas bort. När fotografierna togs för ungefär en månad sedan mådde jag kanske till och med bättre än en kung och drottning? Ja, jag tror verkligen det men det kan ju också vara beroende av vilken kung eller drottning som jämförs med och om det hade avslöjats mer än det ytliga och ibland felaktiga som står i media. Men vad säger du om dina bästa stunder? Hur tolkar du vad du ser på bilderna?

2 kommentarer:

  1. Jag studerar dig som kung - hjärter kung, eller hur? Det motsvarar "kung i bägare" i tarotleken. Låt oss se efter hur en sådan mår enligt tarotboken!

    Först och främst: Kungar symboliserar bemästrande, rikedom på erfarenheter, auktoritet, makt, avslutning, avveckling (sist i tarotleken); att slippa det förgångna genom symbolisk gest; dags att gå vidare och släppa taget; transformationspunkt.

    Kung i bägare: Du är överhuvud för din familj, för en relation eller en krets människor. Detta är höjdpunkten på och slutet av en fas i din känslomässiga, andliga och konstnärliga utveckling. Du kan nu avveckla de känslor och relationer som inte längre hör ihop med dig, så att du kan lämna utrymme för nya erfarenheter. Du är mycet fokuserad på ditt hem, din familj och ditt inre liv. Du kan kontrollera dina djupa känslor och din starka fantasi, men se upp med att förtrycka dem på grund av vad omvärlden anser acceptabelt. Filosofiska och religiösa frågor tar upp en stor plats.

    Ja, så bode en hjärterkung må enligt Thomas Jönssons bok "Tarot- den inre världsomseglingen".

    SvaraRadera
  2. Jaha, jaha "anonym". Du ser väl att det är frågan om hjärter dam också? Ingen könsdiskriminering här heller om jag får be! Jag har lånat grannens bok:

    Dam i bägare:
    Du har uppnått en känslomässig mognad. Det känns naturligt att bejaka och visa dina känslor. Du uppvisar en stor inlevelseförmåga i andra människors situation. Din intuition är mycket stark och du håller en öppen kontakt med ditt undermedvetna. Du kan helt lita till dina känslor. En andlig kraft finns starkt närvarande - det är lämpligt att odla metafysiska intressen. Det är möjligt att göra fantasi och visioner användbara på ett skickligt sätt. Om du kan använda det cykliska i tillvaron, kommer du att kunna undvika depressioner och destruktiva känslor.

    SvaraRadera

Tack för att du vill bidra till bloggen med en kommentar!
Dialoghälsningar
Fredrik
www.feelrichtoday.se